Pytania i odpowiedzi
Standardem w ostatnich latach stają się urządzenia pracujące nie tylko w częstotliwości 2,4 GHz, ale też 5 GHz. Wybrane modemy Vectry zapewniają wsparcie dla obu tych technologii. Pasmo 5 GHz jest mniej zatłoczone niż 2,4 GHz, gdyż nie jest wykorzystywane przez moduły Bluetooth oraz kuchenki mikrofalowe. Jeśli więc nasz modem obsługuje częstotliwość 5 GHz, powinno zacząć się z niej korzystać – sieć będzie działać szybciej i stabilniej.
W celu połączenia się z Wi-Fi Vectry należy z listy dostępnych sieci wybrać odpowiednią pozycję (nazwę sieci można sprawdzić lub zmienić w Strefie Klienta). Przy próbie połączenia niezbędne będzie wpisanie hasła (można je zmienić w Strefie Klienta zgodnie z instrukcją). W przypadku wątpliwości i problemów konieczne będzie skorzystanie ze wskazówek przygotowanych przez producentów oprogramowania, z którego korzystamy (Windows, macOS, iOS, Android).
Panel „Konfiguracja urządzeń” umożliwia zarządzanie siecią Wi-Fi poprzez Strefę Klienta Vectry. Po wybraniu odpowiedniej opcji wskaż posiadane przez Ciebie urządzenie. Po wybraniu odpowiedniego urządzenia możesz ustawić parametry sieci.
W celu optymalizacji zasięgu sieci Wi-Fi, zalecamy ustawienie modemu w centralnym punkcie mieszkania. W przypadku braku takiej możliwości należy pamiętać, aby nie był on zamknięty w szafce, nie znajdował się bezpośrednio przy metalowych przedmiotach (np. kaloryferze) oraz był umiejscowiony możliwie najwyżej względem powierzchni. Każda przeszkoda pomiędzy modemem, a urządzeniem (komputerem, telefonem czy tabletem) tłumi fale sieci radiowej, co przekłada się na spadek prędkości oraz zasięgu.
Największym utrudnieniem są zakłócenia spowodowane przez działanie innych sieci bezprzewodowych. Popularność technologii Wi-Fi sprawia, że sieci są zagęszczone i wzajemnie interferują. Problem pokazuje poniższy diagram. Sprawa komplikuje się, kiedy w naszym otoczeniu liczba sieci dochodzi do kilkunastu i więcej.
Pomóc może wykonanie odpowiedniej diagnostyki (wskazanie optymalnego, najmniej wykorzystywanego kanału Wi-Fi) oraz konfiguracja pracy modemu (zmiana kanału). W wykonaniu diagnostyki pomóc mogą między innymi aplikacje Wi-Fi Analyzer (Windows), Network Analyzer (iOS) oraz Wi-Fi Analyzer (Android). Zmianę kanału Wi-Fi można wykonać za pomocą Strefy Klienta Vectra.
W przypadku gdy Internet bezprzewodowy nie działa zastosuj się do instrukcji poniżej:
Jeśli problem nadal występuje, zalecany jest kontakt z Działem Obsługi Klienta.
W przypadku gdy Internet bezprzewodowy działa wolno lub przerywa zastosuj się do instrukcji poniżej:
Pod tym linkiem możesz pobrać nasz poradnik "Jak poprawić sygnał Wi-Fi w 5 krokach" (PDF).
Jeśli pomimo wykonanych czynności problem z wolnym działaniem Internetu występuje w dalszym ciągu, upewnij się, że na urządzeniu które łączy się z siecią nie ma zainstalowanych wirusów, złośliwego oprogramowania, aktywnych programów typu p2p itp. Po upewnieniu się, że przyczyna problemu nie leży po stronie urządzenia łączącego się z siecią, zalecany jest kontakt z Działem Obsługi Klienta.