Wi-Fi

Wi-Fi

Co to jest Wi-Fi?

Dzięki technologii Wi-Fi możesz korzystać z Internetu w sposób bezprzewodowy. Połącz z modemem od Vectry komputer, smartfon lub tablet i ciesz się wygodnym dostępem do sieci z każdego miejsca Twojego domu lub mieszkania. Na zasięg oraz przepustowość sieci bezprzewodowej ma wpływ wiele czynników. Dzięki poniższym informacjom zapoznasz się ze szczegółami i opisem potencjalnych rozwiązań mogących zwiększyć efektywność działania sieci.

Standardy

W zależności od standardu karty sieciowej znajdującej się w twoim komputerze lub urządzeniu mobilnym możesz osiągać różne maksymalne wartości przepustowości.

Standard sieci Wi-Fi Maksymalna prędkość
802.11g 54 Mb/s
802.11n 150 Mb/s
802.11ac Powyżej 1 Gb/s

Zakres sieci 2,4 GHz i 5 GHz

Standardem w ostatnich latach stają się urządzenia pracujące nie tylko w częstotliwości 2,4 GHz, ale też 5 GHz. Wybrane modemy Vectry zapewniają wsparcie dla obu tych technologii. Pasmo 5 GHz jest mniej zatłoczone niż 2,4 GHz, gdyż nie jest wykorzystywane przez moduły Bluetooth oraz kuchenki mikrofalowe. Jeśli więc nasz modem obsługuje częstotliwość 5 GHz, powinno zacząć się z niej korzystać  sieć będzie działać szybciej i stabilniej.

Jak połączyć się z siecią Wi-Fi

W celu połączenia się z Wi-Fi Vectry należy z listy dostępnych sieci wybrać odpowiednią pozycję (nazwę sieci można sprawdzić lub zmienić w Strefie Klienta). Przy próbie połączenia niezbędne będzie wpisanie hasła (można je zmienić w Strefie Klienta zgodnie z instrukcją). W przypadku wątpliwości i problemów konieczne będzie skorzystanie ze wskazówek przygotowanych przez producentów oprogramowania, z którego korzystamy (Windows, macOS, iOS, Android).

Zmiana nazwy sieci (SSID), hasła oraz kanału nadawania

Panel „Konfiguracja urządzeń” umożliwia zarządzanie siecią Wi-Fi poprzez Strefę Klienta Vectry. Po wybraniu odpowiedniej opcji podaj model oraz adres MAC modemu kablowego otrzymanego od firmy Vectra. Informacje na ten temat znajdziesz na naklejce znamionowej na urządzeniu. Po wpisaniu danych możesz ustawić parametry sieci. W przypadku wątpliwości prosimy o zapoznanie się z Instrukcją.

Właściwe ułożenie

W celu optymalizacji zasięgu sieci Wi-Fi, zalecamy ustawienie modemu w centralnym punkcie mieszkania. W przypadku braku takiej możliwości należy pamiętać, aby nie był on zamknięty w szafce, nie znajdował się bezpośrednio przy metalowych przedmiotach (np. kaloryferze) oraz był umiejscowiony możliwie najwyżej względem powierzchni. Każda przeszkoda pomiędzy modemem, a urządzeniem (komputerem, telefonem czy tabletem) tłumi fale sieci radiowej, co przekłada się na spadek prędkości oraz zasięgu.

wifi_range

Otoczenie sieciowe

Największym utrudnieniem są zakłócenia spowodowane przez działanie innych sieci bezprzewodowych. Popularność technologii Wi-Fi sprawia, że sieci są zagęszczone i wzajemnie interferują. Problem pokazuje poniższy diagram. Sprawa komplikuje się, kiedy w naszym otoczeniu liczba sieci dochodzi do kilkunastu i więcej. Pomóc może wykonanie odpowiedniej diagnostyki (wskazanie optymalnego, najmniej wykorzystywanego kanału Wi-Fi) oraz konfiguracja pracy modemu (zmiana kanału). W wykonaniu diagnostyki pomóc mogą między innymi aplikacje Wi-Fi Analyzer (Windows), Network Analyzer (iOS) oraz Wi-Fi Analyzer (Android). Zmianę kanału Wi-Fi można wykonać za pomocą Strefy Klienta Vectra.

Wi-Fi analytics

Internet na połączeniu Wi-Fi działa wolno lub przerywa

W przypadku gdy Internet bezprzewodowy działa wolno lub przerywa zastosuj się do instrukcji poniżej:

  • upewnij się że modem umiejscowiony jest w optymalnym miejscu;
  • sprawdź otoczenie sieciowe i spróbuj odnaleźć optymalny kanał nadawania dla sieci Wi-Fi;
  • zmień kanał nadawania poprzez Strefę Klienta zgodnie z instrukcją;
  • w miarę możliwości zweryfikuj poprawność działania na połączeniu kablowym;
  • wykonaj test prędkości na stronie.

Jeśli pomimo wykonanych czynności problem z wolnym działaniem Internetu występuje w dalszym ciągu, upewnij się, że na urządzeniu które łączy się z siecią nie ma zainstalowanych wirusów, złośliwego oprogramowania, aktywnych programów typu p2p itp. Po upewnieniu się, że przyczyna problemu nie leży po stronie urządzenia łączącego się z siecią, zalecany jest kontakt z Centrum Obsługi Klienta.

Internet na połączeniu Wi-Fi nie działa

W przypadku gdy Internet bezprzewodowy nie działa zastosuj się do instrukcji poniżej:

  • upewnij się że modem jest włączony (dioda POWER na urządzeniu powinna się świecić) i funkcja Wi-Fi jest włączona (przycisk Wi-Fi na obudowie modemu);
  • sprawdź, czy Twoje urządzenie nawiązało połączenie z Wi-Fi (jeżeli nie to włącz Wi-Fi i spróbuj się połączyć);
  • zresetuj modem odłączając go od zasilania na kilkanaście sekund;
  • upewnij się, czy wybierasz właściwą sieć Wi-Fi (nazwę sieci możesz sprawdzić w Strefie Klienta) oraz wpisujesz poprawne hasło (hasło możesz zweryfikować oraz zmienić również w Strefie Klienta).

Jeśli problem nadal występuje, zalecany jest kontakt z Centrum Obsługi Klienta.

Witaj na nowej stronie internetowej Vectry!

Oglądaj TV Online
Przejdź do
Zamknij

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, dostosowując serwis do Państwa indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisywane w Państwa urządzeniu końcowym. W każdym momencie możecie Państwo dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej „Polityce cookies”.

zamknij