Wi-Fi

Pytania i odpowiedzi

Zakres sieci 2,4 GHz i 5 GHz

Standardem w ostatnich latach stają się urządzenia pracujące nie tylko w częstotliwości 2,4 GHz, ale też 5 GHz. Wybrane modemy Vectry zapewniają wsparcie dla obu tych technologii. Pasmo 5 GHz jest mniej zatłoczone niż 2,4 GHz, gdyż nie jest wykorzystywane przez moduły Bluetooth oraz kuchenki mikrofalowe. Jeśli więc nasz modem obsługuje częstotliwość 5 GHz, powinno zacząć się z niej korzystać – sieć będzie działać szybciej i stabilniej.

Jak połączyć się z siecią Wi-Fi

W celu połączenia się z Wi-Fi Vectry należy z listy dostępnych sieci wybrać odpowiednią pozycję (nazwę sieci można sprawdzić lub zmienić w Strefie Klienta). Przy próbie połączenia niezbędne będzie wpisanie hasła (można je zmienić w Strefie Klienta zgodnie z instrukcją). W przypadku wątpliwości i problemów konieczne będzie skorzystanie ze wskazówek przygotowanych przez producentów oprogramowania, z którego korzystamy (Windows, macOS, iOS, Android).

Zmiana nazwy sieci (SSID), hasła oraz kanału nadawania

Panel „Konfiguracja urządzeń” umożliwia zarządzanie siecią Wi-Fi poprzez Strefę Klienta Vectry. Po wybraniu odpowiedniej opcji wskaż posiadane przez Ciebie urządzenie. Po wybraniu odpowiedniego urządzenia możesz ustawić parametry sieci.

Właściwe ułożenie

W celu optymalizacji zasięgu sieci Wi-Fi, zalecamy ustawienie modemu w centralnym punkcie mieszkania. W przypadku braku takiej możliwości należy pamiętać, aby nie był on zamknięty w szafce, nie znajdował się bezpośrednio przy metalowych przedmiotach (np. kaloryferze) oraz był umiejscowiony możliwie najwyżej względem powierzchni. Każda przeszkoda pomiędzy modemem, a urządzeniem (komputerem, telefonem czy tabletem) tłumi fale sieci radiowej, co przekłada się na spadek prędkości oraz zasięgu.


Otoczenie sieciowe

Największym utrudnieniem są zakłócenia spowodowane przez działanie innych sieci bezprzewodowych. Popularność technologii Wi-Fi sprawia, że sieci są zagęszczone i wzajemnie interferują. Problem pokazuje poniższy diagram. Sprawa komplikuje się, kiedy w naszym otoczeniu liczba sieci dochodzi do kilkunastu i więcej.
Pomóc może wykonanie odpowiedniej diagnostyki (wskazanie optymalnego, najmniej wykorzystywanego kanału Wi-Fi) oraz konfiguracja pracy modemu (zmiana kanału). W wykonaniu diagnostyki pomóc mogą między innymi aplikacje Wi-Fi Analyzer (Windows), Network Analyzer (iOS) oraz Wi-Fi Analyzer (Android). Zmianę kanału Wi-Fi można wykonać za pomocą Strefy Klienta Vectra.



Internet na połączeniu Wi-Fi nie działa

W przypadku gdy Internet bezprzewodowy nie działa zastosuj się do instrukcji poniżej:


  • upewnij się że modem jest włączony (dioda POWER na urządzeniu powinna się świecić) i funkcja Wi-Fi jest włączona (przycisk Wi-Fi na obudowie modemu);

  • sprawdź, czy Twoje urządzenie nawiązało połączenie z Wi-Fi (jeżeli nie to włącz Wi-Fi i spróbuj się połączyć);

  • zresetuj modem odłączając go od zasilania na kilkanaście sekund;

  • upewnij się, czy wybierasz właściwą sieć Wi-Fi (nazwę sieci możesz sprawdzić w Strefie Klienta) oraz wpisujesz poprawne hasło (hasło możesz zweryfikować oraz zmienić również w Strefie Klienta).


  • Jeśli problem nadal występuje, zalecany jest kontakt z Działem Obsługi Klienta.

    Internet na połączeniu Wi-Fi działa wolno lub przerywa

    W przypadku gdy Internet bezprzewodowy działa wolno lub przerywa zastosuj się do instrukcji poniżej:


  • upewnij się że modem umiejscowiony jest w optymalnym miejscu;

  • sprawdź otoczenie sieciowe i spróbuj odnaleźć optymalny kanał nadawania dla sieci Wi-Fi;

  • zmień kanał nadawania poprzez Strefę Klienta zgodnie z instrukcją;

  • w miarę możliwości zweryfikuj poprawność działania na połączeniu kablowym;

  • wykonaj test prędkości na stronie.

  • Pod tym linkiem możesz pobrać nasz poradnik "Jak poprawić sygnał Wi-Fi w 5 krokach" (PDF).



    Jeśli pomimo wykonanych czynności problem z wolnym działaniem Internetu występuje w dalszym ciągu, upewnij się, że na urządzeniu które łączy się z siecią nie ma zainstalowanych wirusów, złośliwego oprogramowania, aktywnych programów typu p2p itp. Po upewnieniu się, że przyczyna problemu nie leży po stronie urządzenia łączącego się z siecią, zalecany jest kontakt z Działem Obsługi Klienta.





    Co warto obejrzeć

    Bundesliga

    2024

    F1

    2024

    Premier League

    2024

    next
    previous

    Poznaj wszystkie produkty Vectry

    Poznaj technologie Vectry

    Poznaj Internet 10G