Informacje o oferowanych przez VECTRA udogodnieniach dla osób z niepełnosprawnościami




Vectra buduje i wspiera Społeczną Odpowiedzialność Biznesu. jest firmą odpowiedzialną społecznie, co Wynika to z naszego przekonania, że organizacja o tak dużym zapleczu i potencjale powinna aktywnie i wszechstronnie budować i rozwijać relacje ze swoimi Klientami. Powodowani tą odpowiedzialnością odejmujemy i współtworzymy przedsięwzięcia o charakterze społecznym, edukacyjnym i kulturalnym, traktując je jako nasz cenny wkład w codzienność poszczególnych grup użytkowników naszych usług oraz lokalnych społeczności.

Szczególnie uprzywilejowane miejsce wśród tych działań zajmują nasze inicjatywy na rzecz dzieci oraz na rzecz osób ze szczególnymi potrzebami, w tym z niepełnosprawnościami.

Nad potrzeby osoby, które ze względu na swoje cechy zewnętrzne lub wewnętrzne albo ze względu na okoliczności w których się znajdują muszą podjąć dodatkowe działania lub zastosować dodatkowe środki w celu przezwyciężenia barier, aby uczestniczyć w różnych sferach życia na zasadzie równości z innymi osobami pochylamy się ze szczególną wrażliwością i uwagą. Dzieje się tak również dlatego, że Vectra S.A. jako jedna z kluczowych spółek naszej Grupy Kapitałowej , ma status Zakładu Pracy Chronionej, który zatrudnia osoby z niepełnosprawnościami. Korzystając z tego atutu nasza Spółka aktywnie proponuje osobom ze szczególnymi potrzebami, w tym z niepełnosprawnościami nie tylko rozwój zawodowy dostosowany do ich ograniczeń, ale również wsparcie i pomoc w niwelowaniu barier.

Nasze zaangażowanie w pomoc osobom ze szczególnymi potrzebami, w tym z niepełnosprawnościami wyrażamy m.in. przez systematyczną współpracę z Fundacją DogIQ. To tej fundacji regularnie ofiarowujemy psy, które po właściwym szkoleniu są przekazywane jako psy asystujące osobom z niepełnosprawnościami

Chcemy, by świadczone przez nas usługi były w pełni dostępne również dla osób, które mają szczególne potrzeby.

Podejmujemy starania, aby zapewnić osobom ze szczególnymi potrzebami, w tym z niepełnosprawnościami udogodnienia oraz odpowiednie warunki świadczenia naszych usług oraz obsługi. Nasze wysiłki zmierzają ku temu, by osoby ze szczególnymi potrzebami, w tym z niepełnosprawnościami mogły korzystać z naszych usług oraz z obsługi w sposób budujący ich podmiotowość, dostosowaną do ich potrzeb. Obsługa naszych abonentów, których cechują szczególne potrzeby w tym niepełnosprawności polega na zasadach, które przedstawiamy poniżej.

1. Wyposażyliśmy nasze Biura Obsługi Klienta oraz Salony Firmowe w urządzenie umożliwiające komunikację z osobą niesłyszącą lub z osobą niemówiącą oraz ułatwiające komunikację z osobą niewidomą lub z osobą słabowidzącą.

Z myślą o osobach ze szczególnymi potrzebami w tym z niepełnosprawnościami w naszych Biurach Obsługi Klienta i Salonach Firmowych udostępniamy stanowiska do obsługi, które są wyposażone w komputer z panelem do nawigowania. Ten panel nie tylko umożliwia powiększenie na ekranie czcionki i treści co najmniej trzykrotnie ale także pozwala indywidualnie dostosować kontrast ekranu do osoby ze szczególnymi potrzebami, w tym z niepełnosprawnością.

Niezmiennie ważne są dla nas osoby ze szczególnymi potrzebami w tym z niepełnosprawnościami, które wpływają na narząd ruch i dlatego nasze Biura Obsługi Klienta i Salony Firmowe są przystosowane do obsługi osób z tego rodzaju ograniczeniami.

Lista Biur Obsługi Klienta oraz Salonów Firmowych, o których mowa powyżej dostępna jest tutaj.

2. W naszych Biurach Obsługi Klienta oraz Salonach Firmowych zapewniamy dostęp do tłumacza polskiego języka migowego Mazowieckiego Oddziału Polskiego Związku Głuchych. To wsparcie dostępne jest dla wszystkich osób potrzebujących w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach pracy poszczególnych Biur Obsługi Klienta i Salonów Firmowych .

Abyśmy mogli zapewnić osobie potrzebującej dostęp do tłumacza polskiego języka migowego potrzebujemy indywidualnego zgłoszenia. Musi ono dotrzeć do nas z wyprzedzeniem co najmniej 3 dni roboczych przed dniem, w którym chcecie Państwo skorzystać z opisanego wsparcia.

Zgłoszenie można przekazać do nas w formie dostępnej dla osób ze szczególnymi potrzebami, w tym z niepełnosprawnością, w szczególności telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: udogodnienia@vectra.pl

Jest ważne, aby w każdym zgłoszeniu wskazać wybrane iuro Obsługi Klienta lub Salon Firmowy, który zapewnia to udogodnienie i w którym chcecie Państwo z niego skorzystać.

Lista Biur Obsługi Klienta oraz Salonów Firmowych które zapewniają to udogodnienie dostępna jest tutaj.

Dane do kontaktu z nami dostępne są tutaj.

3. Pomagamy Państwu na każdym etapie współpracy. Przy zawieraniu Umowy o świadczenie usług komunikacji elektronicznej z osobami ze szczególnymi potrzebami, w tym z niepełnosprawnościami , a także na każde żądanie takiej osoby, oferujemy pomoc uprawnionej osoby we właściwym skonfigurowaniu Urządzenia Abonenckiego lub uruchomieniu świadczonej Usługi. Z pomocy naszego asystenta możecie Państwo skorzystać w Biurach Obsługi Klienta oraz Salonach Firmowych Vectra, a także telefonicznie.

4. Z myślą o propagowaniu wsparcia dla osób ze szczególnymi potrzebami, w tym z niepełnosprawnościami w naszych Biurach Obsługi Klienta oraz na naszej stronie internetowej www.vectra.pl w zakładce /udogodnienia-dla-osob-z-niepełnosprawnościami stale udostępniamy dostępne wzorce dokumentacji abonenckiej, której używamy w celu zawarcia Umowy o świadczenie usług komunikacji elektronicznej.

Dokumenty dostępne w Biurach Obsługi Klienta oraz w Salonach Firmowych mają formę papierową z dużą czcionką, a te które udostępniamy za pośrednictwem naszej strony internetowej są dostępne cyfrowo i nadają się do odczytu maszynowego.

5. Osobie ze szczególnymi potrzebami, w tym z niepełnosprawnością narządu wzroku tj. osobie niewidomej lub osobie słabowidzącej na jej żądanie , udostępniamy informacje przedumowne, zwięzłe podsumowanie warunków umowy oraz pozostałe informacje wymagane w Umowie o świadczenie publicznie dostępnych usług komunikacji elektronicznej. Taką dokumentację przekazujemy wnioskodawcy w terminie 30 dni od momentu otrzymania wniosku, na wskazany w żądaniu adres korespondencyjny lub na wskazany adres poczty elektronicznej. Dokumenty udostępniamy na trwałym nośniku, w formie, którą osoba potrzebująca sama wybiera, stosownie do swoich potrzeb.

Opcje wyboru – w zakresie dostarczenia dokumentów na adres korespondencyjny - są następujące: nośnik elektroniczny z formatem tekstowym lub z formą dostępną cyfrowo, która nadaje się do odczytu maszynowego lub forma papierowa z alfabetem Braille’a albo z dużą czcionką.

Jeśli dokumentację dostarczamy na podany nam w tym celu adres poczty elektronicznej możliwości wyboru są następujące: format tekstowy lub forma cyfrowa, która umożliwia odczyt maszynowy.

6. Odpowiadamy na indywidualne potrzeby w zakresie wzorów dokumentów. Osobie ze szczególnymi potrzebami, w tym z niepełnosprawnością narządu wzroku tj. osobie niewidomej lub osobie słabowidzącej, na jej żądanie , w, udostępniamy wzorce Umowy o świadczenie usług komunikacji elektronicznej , ogólne warunki Umowy oraz wzorce Cenników, Regulaminu świadczenia usług oraz Regulaminów Szczegółowych. Wskazane dokumenty przekazujemy wnioskodawcy w terminie 30 dni od dnia zgłoszenia nam takiego żądania. Dokumenty możemy przekazać na wskazany w żądaniu adres korespondencyjny lub na wskazany adres poczty elektronicznej.

Dostępne opcje wyboru – w zakresie dostarczenia dokumentów na adres korespondencyjny - są następujące: nośnik elektroniczny z formatem tekstowym lub z formą dostępną cyfrowo, która nadaje się do odczytu maszynowego lub forma papierowa z alfabetem Braille’a albo z dużą czcionką.

Jeśli zaś dokumentację dostarczamy na podany nam w tym celu adres poczty elektronicznej wtedy możliwości wyboru są następujące: format tekstowy lub forma cyfrowa, która umożliwia odczyt maszynowy.

7. Chcemy aby informacje o udogodnieniach docierały do adresatów i dlatego osobie ze szczególnymi potrzebami, w tym z niepełnosprawnością , na jej żądanie, przekazujemy informacje o wszystkich oferowanych przez nas udogodnieniach dla osób ze szczególnymi potrzebami, w tym z niepełnosprawnością. Powyższe informacje przekażemy wnioskodawcy w terminie 30 dni od dnia zgłoszenia nam takiego żądania. Informacje możemy przekazać wnioskodawcy, według jego wyboru: w postaci papierowej lub w postaci elektronicznej na wskazany w tym celu adres poczty elektronicznej.

Jeśli wnioskodawcą będzie osoba z niepełnosprawnością narządu wzroku, tj. osoba niewidoma lub osoba słabowidząca to według jej wyboru przekażemy informacje na papierze w alfabecie Braille’a lub na papierze przy użyciu dużej czcionki lub na nośniku elektronicznym w formacie tekstowym lub w formie dostępnej cyfrowo, która nadaje się do odczytu maszynowego.

Jeśli jednak wnioskodawca poprosi o przesłanie ich pocztą elektroniczną, będą one miały format tekstowy lub formę dostępną cyfrowo nadającą się do odczytu maszynowego. .

8. Jednocześnie w naszych Biurach Obsługi Klienta oraz Salonach Firmowych, a także na stronie internetowej www.vectra.pl w zakładce /udogodnienia-dla-osob-z-niepełnosprawnościami stale udostępniamy informacje o wszystkich udogodnieniach, które stawiamy do dyspozycji osób ze szczególnymi potrzebami, w tym z niepełnosprawnościami. Dostępna jest także lista Biur Obsługi Klienta oraz Salonów Firmowych, które zaadaptowaliśmy do obsługi osób ze szczególnymi potrzebami, w tym z niepełnosprawnościami.

Informacje dostępne w Biurach Obsługi Klienta oraz w Salonach Firmowych mają formę papierową z dużą czcionką, a te które udostępniamy za pośrednictwem naszej strony internetowej są dostępne cyfrowo i nadają się do odczytu maszynowego.

9. Wspieramy użytkowników końcowych naszych usług w dostępie do rzetelnej informacji i dlatego osobie ze szczególnymi potrzebami, w tym z niepełnosprawnością narządu wzroku tj. osobie niewidomej lub osobie słabowidzącej, na jej żądanie, udostępniamy informacje o danych zawartych na fakturze wraz z podstawowym wykazem wykonanych usług komunikacji elektronicznej lub szczegółowy wykaz wykonanych usług telekomunikacyjnych, w .

Informacje o danych zawartych na fakturze wraz z podstawowym wykazem wykonanych usług komunikacji elektronicznej udostępniamy według wyboru wnioskodawcy na papierze w alfabecie Brailla’e, na papierze przy użyciu dużej czcionki albo przesyłamy je na wskazany w tym celu adres poczty elektronicznej w formacie tekstowym.

Jeśli wnioskodawca przekaże do nas taki wniosek przed rozpoczęciem lub w trakcie trwającego okresu rozliczeniowego, za który dopiero wystawimy faktura, wtedy przekażemy informacje wskazane we wniosku niezwłocznie po wystawieniu faktury.

Jeśli zaś wnioskodawca przekaże do nas wniosek, który dotyczyć będzie okresu rozliczeniowego, za który już wystawiliśmy fakturę, wtedy przekażemy właściwe informacje terminie 30 dni od dnia, w którym otrzymaliśmy zgłoszenie.

Informacje składające się na szczegółowy wykaz wykonanych usług komunikacji elektronicznej udostępniamy według wyboru wnioskodawcy, na papierze przy użyciu dużej czcionki albo przesyłamy je na wskazany w tym celu adres poczty elektronicznej w formacie tekstowym.

10. Do korzystania z naszych usług, w szczególności usługi telewizji cyfrowej, Internetu i telefonii stacjonarnej dostarczamy i instalujemy zawsze cały niezbędny sprzęt w ramach usługi.

Realizując wymagania dostępności zapewniamy instruktaż użytkowania tych urządzeń każdorazowo w trakcie instalacji oraz udostępniamy instrukcje ich obsługi za pośrednictwem naszej strony internetowej. Instrukcje, w postaci cyfrowej i nadające się do odczytu maszynowego dostępne są tutaj.





Lista dokumentów z dużą czcionką:



Placówki świadczące udogodnienia dla osób niepełnosprawnych (PDF)


Wzór Informacji Przedumownych dotyczących Umowy o Świadczenie Usług przez Vectra S.A.

Wzór Umowy o Świadczenie Usług oraz Dostarczanie Usług/Treści Cyfrowych przez Vectra S.A.

Wzór umowy na czas określony na usługę telefonii stacjonarnej Vectra S.A.

Wzór Informacji Przedumownych dotyczących Umowy o Świadczenie Usług przez Vectra S.A. pod marką Multimedia

Wzór Umowy o Świadczenie Usług oraz Dostarczanie Usług/Treści Cyfrowych przez Vectra S.A. pod marką Multimedia




Regulamin Świadczenia Usług oraz Dostarczania Usług/Treści Cyfrowych przez Vectra S.A.

Regulamin Świadczenia Usług oraz Dostarczania Usług/Treści Cyfrowych przez Vectra S.A. pod marką Multimedia

Regulamin Świadczenia Usług Bezpieczny Internet+ i Bezpieczny Internet Dom przez Vectra S.A.

Regulamin Świadczenia Usługi Dostępu do NETFLIX przez Vectra S.A. pod marką Multimedia




Regulamin Szczegółowy Świadczenia Usług Mobilnych przez Vectra S.A.

Regulamin Szczegółowy Świadczenia Usługi Dostępu do Internetu na sieciach POPC przez Vectra S.A.

Regulamin Szczegółowy Świadczenia Usługi Dostępu do Internetu przez Vectra S.A.

Regulamin Szczegółowy Świadczenia Usługi Telefonii stacjonarnej przez Vectra S.A.

Regulamin Szczegółowy Świadczenia Usługi Telewizji przez Vectra S.A.

Regulamin Szczegółowy Świadczenia Usługi Szybka Pomoc Dom

Regulamin Szczegółowy Świadczenia Usługi Szybka Pomoc Zdrowie

Regulamin Szczegółowy Świadczenia Usługi Szybka Pomoc Internet

Regulamin Szczegółowy Świadczenia Usługi Szybka Pomoc Internet Plus

Regulamin Szczegółowy Świadczenia Usług Mobilnych przez Vectra S.A. pod marką Multimedia

Regulamin Szczegółowy Świadczenia Usługi Dostępu do Internetu przez Vectra S.A. pod marką Multimedia

Regulamin Szczegółowy Świadczenia Usługi Telefonii stacjonarnej przez Vectra S.A. pod marką Multimedia

Regulamin Szczegółowy Świadczenia Usługi Telewizji przez Vectra S.A. pod marką Multimedia




Cennik Główny Cyfrowy Vectra S.A.

Cennik Usług Mobilnych Vectra S.A.

Cennik Usług Telefonicznych Vectra S.A.

Cennik Główny Usługi TV Smart Vectra S.A.

Cennik Główny Cyfrowy Vectra S.A. pod marką Multimedia

Cennik Usług Mobilnych Vectra S.A. pod marką Multimedia

Cennik Usług Telefonicznych Vectra S.A. pod marką Multimedia

Cennik Główny Cyfrowy na obszarach objętych Programem Operacyjnym Polska Cyfrowa

Cennik Główny Cyfrowy na obszarach objętych Programem Operacyjnym Polska Cyfrowa na sieciach OSD

Cennik Główny Cyfrowy na sieciach OSD