Telefonia komórkowa i Internet mobilny

Co to jest telefonia komórkowa i Internet mobilny?

Telefonia komórkowa jest usługą umożliwiającą Abonentom wykonywanie połączeń telefonicznych, przesyłania wiadomości tekstowych oraz łączenie się z Internetem. W ramach dostępnych ofert Abonenci mogą przeprowadzać nielimitowane rozmowy, wysyłać SMS-y bez ograniczyć oraz korzystać z dużego pakietu transmisji danych.

Internet mobilny jest usługą, która umożliwia korzystanie z bezprzewodowego dostępu do sieci za pomocą transferu danych. Do tego celu można użyć telefonu lub modemu. Sprawdź naszą ofertę na Internet mobilny już teraz.


Co ma wpływ na prędkość Internetu mobilnego?

  • zasięg np. LTE lub 3G;

  • urządzenia odbiorcze (w zależności od specyfikacji telefonu, aby korzystać z prędkości dostępnych w LTE, urządzenie musi obsługiwać technologię LTE);

  • liczba osób używających sieci w danym momencie;

  • odległość urządzenia od nadajnika;

  • warunki atmosferyczne;

  • ukształtowanie terenu;

  • gęstość zabudowy;

  • struktura architektoniczna budynku.


Standardy i prędkości internetu mobilnego

  Prędkość
Standard Pobieranie Wysyłanie
LTE do 150 Mb/s do 50 Mb/s
HSDPA do 42 Mb/s do 2 Mb/s
3G do 384 kb/s do 128 kb/s
EDGE do 230 kb/s do 120 kb/s
GPRS do 53,6 kb/s do 26,8 kb/s

Konfiguracja ręczna Internetu oraz MMS

Informacje konfiguracyjne dla telefonu są zdefiniowane na karcie SIM. Przy aktywacji karty SIM wysyłany jest SMS konfiguracyjny, który zapisuje niezbędne ustawienia w telefonie. Poniżej najważniejsze ustawienia telefonu niezbędne do funkcjonowania usługi.

Ręczna konfiguracja wiadomości MMS (APN MMS) dla systemu Android

  • Punkt dostępu (APN): MMS

  • Uwierzytelnianie: brak

  • Nazwa użytkownika: brak

  • Hasło: brak

  • Strona główna: http://mmsc.play.pl/mms/wapenc

  • Adres serwera proxy: brak

  • Port: brak

Ręczna konfiguracja transmisji danych (APN Internet) dla systemu Android

  • Punkt dostępu (APN): internet

  • Numer dostępowy: *99#

  • Nazwa użytkownika: brak

  • Hasło: brak

  • DNS: dynamiczny

Ręczna konfiguracja wiadomości MMS (APN MMS) dla systemu iOS

  • APN: mms

  • Użytkownik: brak

  • Hasło: brak

  • MMSC: http://mmsc.play.pl/mms/wapenc

  • Proxy MMS: brak

  • Maks. wielkość MMS: 307200

  • URL profilu UA dla MMS

Ręczna konfiguracja danych sieci komórkowej dla systemu iOS

  • APN: internet

  • Użytkownik: brak

  • Hasło: brak


Poczta głosowa

Poczta głosowa jest domyślnie wyłączona po aktywacji karty SIM. Możesz ją włączyć lub wyłączyć poprzez wysłanie SMS-a według wskazanej niżej instrukcji. Numer poczty głosowej to 790 200 200.

Nazwa pakietu Numer SMS-a Treść SMS-a
Aktywacja 1919 START POCZTA
Dezaktywacja 1919 STOP POCZTA

Sprawdzenie stanu pakietów

USSD to kod wprowadzany bezpośrednio z poziomu telefonu, który daje możliwość sprawdzenia poziomu wykorzystania pakietu (np. zużycie minut lub wykorzystanie transmisji danych). Kod USSD wprowadza się z klawiatury telefonu analogicznie do wybierania numeru docelowego. Naciśnięcie przycisku „słuchawki” (dzwonienia) powoduje zatwierdzenie i wysłanie kodu. Po chwili na ekranie telefonu wyświetlana jest odpowiedź wynikająca z danego kodu. Stan wykorzystania pakietów można sprawdzić, używając kodów z poniższej tabeli.

Funkcja Kod USSD Treść odpowiedzi
Stan pakietu minut *101# Stan pakietu minut przyznanego w ramach abonamentu to XXX min. Możesz je wykorzystać do końca miesiąca.
Stan limitu wydatków *102# W ramach miesięcznego limitu wydatków pozostało Ci do wykorzystania XXX zł do końca miesiąca.
Stan pakietu SMS *103# Stan pakietu SMS przyznanego w ramach abonamentu to XXX SMS. Możesz je wykorzystać do końca miesiąca.
Stan pakietu transmisji danych *106# Stan pakietu transmisji danych to XXX. Możesz je wykorzystać do końca miesiąca.

Przydatne kody SMS

Nazwa blokady Numer SMS-a Treść SMS-a Opis blokady
Założenie blokady (3,69 zł) 8003 Włącz: blokada 3
Wyłącz: Stop
Dzięki usłudze blokowane są SMS/MMS Specjalny oraz Przychodzący SMS/MMS Specjalny, a także serwisy strumieniowej transmisji wideo, połączenia głosowe z Numerami Specjalnymi, których cena przekracza 3,69 zł z VAT za jednostkę rozliczeniową. Usługa jest bezpłatna. Po uruchomieniu tej blokady uruchomione wcześniej prenumeraty, za które opłata jest wyższa niż 3,69 zł brutto, zostaną wyłączone przy próbie dostarczenia kolejnej płatnej wiadomości.
Założenie blokady (11,07 zł) 8003 Włącz: blokada 9
Wyłącz: Stop
Dzięki usłudze blokowane są SMS/MMS Specjalny oraz Przychodzący SMS/MMS Specjalny, a także serwisy strumieniowej transmisji wideo, połączenia głosowe z Numerami Specjalnymi, których cena przekracza 11,07 zł z VAT za jednostkę rozliczeniową. Usługa jest bezpłatna. Po uruchomieniu tej blokady uruchomione wcześniej prenumeraty, za które opłata jest wyższa niż 11,07 zł brutto, zostaną wyłączone przy próbie dostarczenia kolejnej płatnej wiadomości.
Założenie blokady (18,45 zł) 8003 Włącz: blokada 15
Wyłącz: Stop
Dzięki usłudze blokowane są SMS/MMS Specjalny oraz Przychodzący SMS/MMS Specjalny, a także serwisy strumieniowej transmisji wideo, połączenia głosowe z Numerami Specjalnymi, których cena przekracza 18,45 zł z VAT za jednostkę rozliczeniową. Usługa jest bezpłatna. Po uruchomieniu tej blokady uruchomione wcześniej prenumeraty, za które opłata jest wyższa niż 18,45 zł brutto zostaną wyłączone przy próbie dostarczenia kolejnej płatnej wiadomości.
Blokada SMS 8002 Włącz: blokada sms
Wyłącz: stop sms
Użytkownik może zablokować wysyłanie SMS-ów na Numery Specjalne. Blokada SMS jest włączana i wyłączana na życzenie Klienta. Usługa jest bezpłatna.
Blokada MMS 8002 Włącz: blokada mms
Wyłącz: stop mms
Użytkownik może zablokować wysyłanie MMS-ów na Numery Specjalne. Blokada MMS jest włączana i wyłączana na życzenie Klienta. Usługa jest bezpłatna.
Internet jednorazowy 1 GB 1919 INTERNET 1GB Użytkownik może jednorazowo zwiększyć transfer internetu mobilnego o 1 GB. Opłata jednorazowa 3 zł
Internet jednorazowy 2 GB 1919 INTERNET 2GB Użytkownik może jednorazowo zwiększyć transfer internetu mobilnego o 2 GB. Opłata jednorazowa 5 zł
Internet jednorazowy 10 GB 1919 INTERNET 10GB Użytkownik może jednorazowo zwiększyć transfer internetu mobilnego o 10 GB. Opłata jednorazowa 15 zł

Roaming krajowy i zagraniczny

Roaming krajowy: to korzystanie z usług wybranego operatora (np. Vectra) w zasięgu sieci innego operatora. Na wyświetlaczu telefonu zobaczysz nazwę innej sieci (np. Play), ale nadal korzystasz z usługi Vectra.

Lista partnerów roamingu krajowego nie jest elementem umowy i może się zmieniać. Za korzystanie z naszych usług w sieci innego krajowego operatora (Play, Orange, T-Mobile, Plus) nie ma żadnych dodatkowych opłat. Zasady są dokładnie takie, jak w sieci Vectra - możesz korzystać ze wszystkich usług (rozmowy, wiadomości, internet w telefonie) dostępnych w Twojej ofercie. Zaleca się ustawienie automatycznego wybór operatora, wtedy Twój telefon wybierze najsilniejszy sygnał w każdym miejscu, w którym będziesz.

Zgodnie z Rozporządzeniem Wykonawczym Komisji (UE) 2016/2286 z dnia 15 grudnia 2016r. Dostawca Usług świadczy usługi roamingu regulowanego po cenach krajowych Abonentom podróżującym okresowo w ramach państw członkowskich Unii Europejskiej. Dotyczy to wykonywania i odbierania połączeń głosowych, wiadomości SMS i MMS oraz transmisji danych.

W przypadku krajów nie znajdujących się w Unii Europejskiej opłaty naliczane są zgodnie z cennikiem. W planach krajowych (bez roamingu; plany BEZLIMIT 5GB, BEZLIMIT 11GB i BEZLIMIT 16 GB) roaming nie jest dostępny.

Jeżeli posiadasz plan krajowy a chcesz włączyć roaming musisz zmigrować na plan z roamingiem. W takim przypadku zyskujesz możliwość realizacji połączeń w Unii Europejskiej na takich samych zasadach jak w kraju.


Modem internetowy/Internet mobilny

By korzystać z Internetu za pomocą modemu zewnętrznego, należy włożyć kartę SIM otrzymaną od Vectry do urządzenia i postępować zgodnie z instrukcją modemu. Z reguły, aby zainstalować oprogramowanie, wystarczy włożyć modem do portu USB. Zostanie on automatycznie wykryty jako przenośny dysk. Następnie na dysku należy uruchomić plik autorun.exe i postępować zgodnie z instrukcjami w kreatorze instalacji. Jeżeli chcesz korzystać z usługi Internetu Mobilnego na urządzeniu typu tablet/telefon lub komputer, umieść kartę SIM od Vectry w urządzeniu, karta zostanie automatycznie wykryta.


Słaby zasięg lub brak zasięgu

Kiedy masz kłopoty z zasięgiem, skorzystaj z sieci partnerskiej. Najlepszym rozwiązaniem jest ustawienie automatycznego wyboru operatora, wtedy Twój telefon odbierze najsilniejszy na danym terenie sygnał. Jeśli problem z zasięgiem nadal występuje prosimy o sprawdzenie karty SIM na innym telefonie komórkowym, jeśli problem będzie nadal występował prosimy o udanie się do Biura Obsługi Klienta w celu wymiany karty SIM.


Brak Internetu – modem internetowy

By korzystać z Internetu za pomocą modemu zewnętrznego, należy włożyć kartę SIM otrzymaną od Vectry do urządzenia i postępować zgodnie z instrukcją modemu. Z reguły, aby zainstalować oprogramowanie, wystarczy włożyć modem do portu USB. Zostanie on automatycznie wykryty jako przenośny dysk. Następnie na dysku należy uruchomić plik autorun.exe i postępować zgodnie z instrukcjami w kreatorze instalacji. Jeżeli chcesz korzystać z usługi Internetu Mobilnego na urządzeniu typu tablet/telefon lub komputer, umieść kartę SIM od Vectry w sprzęcie, a karta zostanie automatycznie wykryta.