Co to jest telefonia komórkowa i Internet mobilny?
Telefonia komórkowa jest usługą umożliwiającą Abonentom wykonywanie połączeń telefonicznych, przesyłania wiadomości tekstowych oraz łączenie się z Internetem. W ramach dostępnych ofert Abonenci mogą przeprowadzać nielimitowane rozmowy, wysyłać SMS-y bez ograniczyć oraz korzystać z dużego pakietu transmisji danych.
Internet mobilny jest usługą, która umożliwia korzystanie z bezprzewodowego dostępu do sieci za pomocą transferu danych. Do tego celu można użyć telefonu lub modemu. Sprawdź naszą ofertę na Internet mobilny już teraz.
Co ma wpływ na prędkość Internetu mobilnego?
-
zasięg np. LTE lub 3G;
-
urządzenia odbiorcze (w zależności od specyfikacji telefonu, aby korzystać z prędkości dostępnych w LTE, urządzenie musi obsługiwać technologię LTE);
-
liczba osób używających sieci w danym momencie;
-
odległość urządzenia od nadajnika;
-
warunki atmosferyczne;
-
ukształtowanie terenu;
-
gęstość zabudowy;
-
struktura architektoniczna budynku.
Standardy i prędkości internetu mobilnego
|
Prędkość |
Standard |
Pobieranie |
Wysyłanie |
LTE |
do 150 Mb/s |
do 50 Mb/s |
HSDPA |
do 42 Mb/s |
do 2 Mb/s |
3G |
do 384 kb/s |
do 128 kb/s |
EDGE |
do 230 kb/s |
do 120 kb/s |
GPRS |
do 53,6 kb/s |
do 26,8 kb/s |
Konfiguracja ręczna Internetu oraz MMS
Informacje konfiguracyjne dla telefonu są zdefiniowane na karcie SIM. Przy aktywacji karty SIM wysyłany jest SMS konfiguracyjny, który zapisuje niezbędne ustawienia w telefonie. Poniżej najważniejsze ustawienia telefonu niezbędne do funkcjonowania usługi.
Ręczna konfiguracja wiadomości MMS (APN MMS) dla systemu Android
Ręczna konfiguracja transmisji danych (APN Internet) dla systemu Android
Ręczna konfiguracja wiadomości MMS (APN MMS) dla systemu iOS
Ręczna konfiguracja danych sieci komórkowej dla systemu iOS
-
APN: internet
-
Użytkownik: brak
-
Hasło: brak
Poczta głosowa
Poczta głosowa jest domyślnie wyłączona po aktywacji karty SIM. Możesz ją włączyć lub wyłączyć poprzez wysłanie SMS-a według wskazanej niżej instrukcji. Numer poczty głosowej to 790 200 200.
Nazwa pakietu |
Numer SMS-a |
Treść SMS-a |
Aktywacja |
1919 |
START POCZTA |
Dezaktywacja |
1919 |
STOP POCZTA |
Sprawdzenie stanu pakietów
USSD to kod wprowadzany bezpośrednio z poziomu telefonu, który daje możliwość sprawdzenia poziomu wykorzystania pakietu (np. zużycie minut lub wykorzystanie transmisji danych). Kod USSD wprowadza się z klawiatury telefonu analogicznie do wybierania numeru docelowego. Naciśnięcie przycisku „słuchawki” (dzwonienia) powoduje zatwierdzenie i wysłanie kodu. Po chwili na ekranie telefonu wyświetlana jest odpowiedź wynikająca z danego kodu. Stan wykorzystania pakietów można sprawdzić, używając kodów z poniższej tabeli.
Funkcja |
Kod USSD |
Treść odpowiedzi |
Stan pakietu minut |
*101# |
Stan pakietu minut przyznanego w ramach abonamentu to XXX min. Możesz je wykorzystać do końca miesiąca. |
Stan limitu wydatków |
*102# |
W ramach miesięcznego limitu wydatków pozostało Ci do wykorzystania XXX zł do końca miesiąca. |
Stan pakietu SMS |
*103# |
Stan pakietu SMS przyznanego w ramach abonamentu to XXX SMS. Możesz je wykorzystać do końca miesiąca. |
Stan pakietu transmisji danych |
*106# |
Stan pakietu transmisji danych to XXX. Możesz je wykorzystać do końca miesiąca. |
Przydatne kody SMS
Nazwa blokady |
Numer SMS-a |
Treść SMS-a |
Opis blokady |
Założenie blokady (3,69 zł) |
8003 |
Włącz: blokada 3 Wyłącz: Stop |
Dzięki usłudze blokowane są SMS/MMS Specjalny oraz Przychodzący SMS/MMS Specjalny, a także serwisy strumieniowej transmisji wideo, połączenia głosowe z Numerami Specjalnymi, których cena przekracza 3,69 zł z VAT za jednostkę rozliczeniową. Usługa jest bezpłatna. Po uruchomieniu tej blokady uruchomione wcześniej prenumeraty, za które opłata jest wyższa niż 3,69 zł brutto, zostaną wyłączone przy próbie dostarczenia kolejnej płatnej wiadomości. |
Założenie blokady (11,07 zł) |
8003 |
Włącz: blokada 9 Wyłącz: Stop |
Dzięki usłudze blokowane są SMS/MMS Specjalny oraz Przychodzący SMS/MMS Specjalny, a także serwisy strumieniowej transmisji wideo, połączenia głosowe z Numerami Specjalnymi, których cena przekracza 11,07 zł z VAT za jednostkę rozliczeniową. Usługa jest bezpłatna. Po uruchomieniu tej blokady uruchomione wcześniej prenumeraty, za które opłata jest wyższa niż 11,07 zł brutto, zostaną wyłączone przy próbie dostarczenia kolejnej płatnej wiadomości. |
Założenie blokady (18,45 zł) |
8003 |
Włącz: blokada 15 Wyłącz: Stop |
Dzięki usłudze blokowane są SMS/MMS Specjalny oraz Przychodzący SMS/MMS Specjalny, a także serwisy strumieniowej transmisji wideo, połączenia głosowe z Numerami Specjalnymi, których cena przekracza 18,45 zł z VAT za jednostkę rozliczeniową. Usługa jest bezpłatna. Po uruchomieniu tej blokady uruchomione wcześniej prenumeraty, za które opłata jest wyższa niż 18,45 zł brutto zostaną wyłączone przy próbie dostarczenia kolejnej płatnej wiadomości. |
Blokada SMS |
8002 |
Włącz: blokada sms Wyłącz: stop sms |
Użytkownik może zablokować wysyłanie SMS-ów na Numery Specjalne. Blokada SMS jest włączana i wyłączana na życzenie Klienta. Usługa jest bezpłatna. |
Blokada MMS |
8002 |
Włącz: blokada mms Wyłącz: stop mms |
Użytkownik może zablokować wysyłanie MMS-ów na Numery Specjalne. Blokada MMS jest włączana i wyłączana na życzenie Klienta. Usługa jest bezpłatna. |
Internet jednorazowy 1 GB |
1919 |
INTERNET 1GB |
Użytkownik może jednorazowo zwiększyć transfer internetu mobilnego o 1 GB. Opłata jednorazowa 3 zł |
Internet jednorazowy 2 GB |
1919 |
INTERNET 2GB |
Użytkownik może jednorazowo zwiększyć transfer internetu mobilnego o 2 GB. Opłata jednorazowa 5 zł |
Internet jednorazowy 10 GB |
1919 |
INTERNET 10GB |
Użytkownik może jednorazowo zwiększyć transfer internetu mobilnego o 10 GB. Opłata jednorazowa 15 zł |
Roaming krajowy i zagraniczny
Roaming krajowy: to korzystanie z usług wybranego operatora (np. Vectra) w zasięgu sieci innego operatora. Na wyświetlaczu telefonu zobaczysz nazwę innej sieci (np. Play), ale nadal korzystasz z usługi Vectra.
Lista partnerów roamingu krajowego nie jest elementem umowy i może się zmieniać. Za korzystanie z naszych usług w sieci innego krajowego operatora (Play, Orange, T-Mobile, Plus) nie ma żadnych dodatkowych opłat. Zasady są dokładnie takie, jak w sieci Vectra - możesz korzystać ze wszystkich usług (rozmowy, wiadomości, internet w telefonie) dostępnych w Twojej ofercie. Zaleca się ustawienie automatycznego wybór operatora, wtedy Twój telefon wybierze najsilniejszy sygnał w każdym miejscu, w którym będziesz.
Zgodnie z Rozporządzeniem Wykonawczym Komisji (UE) 2016/2286 z dnia 15 grudnia 2016r. Dostawca Usług świadczy usługi roamingu regulowanego po cenach krajowych Abonentom podróżującym okresowo w ramach państw członkowskich Unii Europejskiej. Dotyczy to wykonywania i odbierania połączeń głosowych, wiadomości SMS i MMS oraz transmisji danych.
W przypadku krajów nie znajdujących się w Unii Europejskiej opłaty naliczane są zgodnie z cennikiem. W planach krajowych (bez roamingu; plany BEZLIMIT 5GB, BEZLIMIT 11GB i BEZLIMIT 16 GB) roaming nie jest dostępny.
Jeżeli posiadasz plan krajowy a chcesz włączyć roaming musisz zmigrować na plan z roamingiem. W takim przypadku zyskujesz możliwość realizacji połączeń w Unii Europejskiej na takich samych zasadach jak w kraju.
Modem internetowy/Internet mobilny
By korzystać z Internetu za pomocą modemu zewnętrznego, należy włożyć kartę SIM otrzymaną od Vectry do urządzenia i postępować zgodnie z instrukcją modemu. Z reguły, aby zainstalować oprogramowanie, wystarczy włożyć modem do portu USB. Zostanie on automatycznie wykryty jako przenośny dysk. Następnie na dysku należy uruchomić plik autorun.exe i postępować zgodnie z instrukcjami w kreatorze instalacji. Jeżeli chcesz korzystać z usługi Internetu Mobilnego na urządzeniu typu tablet/telefon lub komputer, umieść kartę SIM od Vectry w urządzeniu, karta zostanie automatycznie wykryta.
Słaby zasięg lub brak zasięgu
Kiedy masz kłopoty z zasięgiem, skorzystaj z sieci partnerskiej. Najlepszym rozwiązaniem jest ustawienie automatycznego wyboru operatora, wtedy Twój telefon odbierze najsilniejszy na danym terenie sygnał. Jeśli problem z zasięgiem nadal występuje prosimy o sprawdzenie karty SIM na innym telefonie komórkowym, jeśli problem będzie nadal występował prosimy o udanie się do Biura Obsługi Klienta w celu wymiany karty SIM.
Brak Internetu – modem internetowy
By korzystać z Internetu za pomocą modemu zewnętrznego, należy włożyć kartę SIM otrzymaną od Vectry do urządzenia i postępować zgodnie z instrukcją modemu. Z reguły, aby zainstalować oprogramowanie, wystarczy włożyć modem do portu USB. Zostanie on automatycznie wykryty jako przenośny dysk. Następnie na dysku należy uruchomić plik autorun.exe i postępować zgodnie z instrukcjami w kreatorze instalacji. Jeżeli chcesz korzystać z usługi Internetu Mobilnego na urządzeniu typu tablet/telefon lub komputer, umieść kartę SIM od Vectry w sprzęcie, a karta zostanie automatycznie wykryta.