VECTRA Dajemy Więcej
Pomoc Obsługa

Zagadnienia techniczne

  • Telefon

    Czy do działania usługi telefonicznej niezbędny jest komputer?
    Usługa w żaden sposób nie jest związana z posiadaniem komputera lub internetu w domu i działa całkowicie niezależnie.
    Czy usługa umożliwia korzystanie z numerów alarmowych i numerów o walorze społecznym?

    Vectra umożliwia połączenia telefoniczne na numery alarmowe ze służbami ustawowo powołanymi do niesienia pomocy np. 997, 998, 999, 112 oraz numery o walorze społecznym rozpoczynające się od cyfr 116xxx np. 116 000 - numer interwencyjny w sprawie zaginionych dzieci lub 116 111 - telefon zaufania dla dzieci. Połączenia z numerami alarmowymi oraz numerami o walorze społecznym są bezpłatne.

    Czy do korzystania z usługi Prezentacja numeru wystarczy zwykły aparat telefoniczny?
    Do korzystania z usługi dodatkowej Prezentacja numeru potrzebny jest aparat telefoniczny z wyświetlaczem, który posiada taką funkcjonalność. Wszystkie aparaty telefoniczne będące w ofertach promocyjnych Vectry są gotowe do świadczenia takiej usługi.
  • Telewizja Cyfrowa

    Posiadam dekoder cyfrowy SD. Brak obrazu, jest fonia.
    Proponujemy restart urządzenia: odłącz dekoder od prądu na 10 sekund i podłącz go ponownie do zasilania. Jeśli czynność nie pomoże: odłącz dekoder od prądu, wciśnij na dekoderze przyciski oznaczone strzałką w dół i strzałką do góry, następnie podłącz dekoder do zasilania trzymając wciśnięte przyciski. Puść przyciski, gdy na wyświetlaczu pojawi się napis FLAS. Ta czynność spowoduje, że dekoder zostanie przywrócony do ustawień fabrycznych.
    Posiadam dekoder cyfrowy HD. Brak obrazu, jest fonia.
    Proponujemy restart dekodera: odłącz go od zasilania na kilka sekund. Jeśli restart nie pomoże, należy sprawdzić czy rozdzielczość jest dopasowana do kabla, którym jest przesyłany sygnał z dekodera na odbiornik telewizyjny, mianowicie HDMI - 1080i, SCART (EURO) - CVBS. Rozdzielczość można zmienić używając przycisku RES na dekoderze.
    Nie ma wizji i fonii przez dekoder. Co mam zrobić?
    Brak wizji i fonii jest możliwy z wielu powodów, może być między innymi spowodowany przez: - wypięty kabel SCART (euro) bądź HDMI - odbiornik telewizyjny może być przełączony na inne źródło sygnału (niż wpięty do odbiornika kabel) - w przypadku dekodera HD zła rozdzielczość (jeżeli HDMI - 1080i, jeżeli EURO - CVBS) Jeśli na odbiorniku pojawia się jakikolwiek komunikat z dekodera, prosimy o kontakt z infolinią (801 0 801 80), ponieważ najprawdopodobniej problem wymaga ingerencji pracownika firmy Vectra.
    Nie mam fonii przez dekoder SD.
    Przede wszystkim sprawdź, czy odbiornik lub dekoder nie jest wyciszony. Jeżeli problem nie znika: zrestartuj urządzenie i sprawdź, czy tryb dźwięku jest wybrany jako AC3. Wykonaj tę czynność następująco: MENU -> KONFIGURACJA -> USTAWIENIA -> OPCJE JĘZYKOWE -> DOMYŚLNY TRYB AUDIO Dodatkowo sprawdź, czy tryb obrazu jest wybrany jako HDMI (przy kablu HDMI). MENU -> KONFIGURACJA -> USTAWIENIA -> USTAWIENIA OBRAZU -> TRYB HDTV
    Nie mam fonii przez dekoder HD.
    Przede wszystkim sprawdź, czy odbiornik lub dekoder nie jest wyciszony. Jeżeli problem nie znika: zrestartuj urządzenie i sprawdź, czy tryb dźwięku jest wybrany jako AC3. Wykonaj tę czynność następująco: MENU -> KONFIGURACJA -> USTAWIENIA -> OPCJE JĘZYKOWE -> DOMYŚLNY TRYB AUDIO Dodatkowo sprawdź, czy tryb obrazu jest wybrany jako HDMI (przy kablu HDMI). MENU -> KONFIGURACJA -> USTAWIENIA -> USTAWIENIA OBRAZU -> TRYB HDTV
    Brakuje części kanałów bądź pojedynczych kanałów na dekoderze SD.
    Jeżeli pojawia się komunikat 'usunięto kanały z listy' bądź brakuje niektórych kanałów proponujemy przestawić dekoder SD w inne miejsce - odsunąć go od innych urządzeń, które mogą zakłócać jego pracę. Najlepiej gdy dekoder jest odsunięty od innych urządzeń o kilkanaście centymetrów. Następnie należy przywrócić ustawienia fabryczne: MENU -> USTAWIENIA -> USTAWIENIA FABRYCZNE -> AKTYWACJA USTAWIEŃ FABRYCZNYCH W niektórych przypadkach może się pojawić zapytanie o pin dekodera (0000). Jeśli problem będzie nadal występował, prosimy o kontakt z infolinią 801 0801 80 (z telefonów komórkowych 58 742 65 00).
    Mam pikselizację na części kanałów (poprzez dekoder SD).
    Jeśli na ekranie widzimy obraz rozpadający się na kwadraty, może to świadczyć o zakłóceniu pracy tego urządzenia przez inne urządzenie. Proponujemy przestawić dekoder w inne miejsce, najlepiej odsunąć go od innych urządzeń na odległość kilkunastu centymetrów oraz docisnać kabel antenowy. Jeśli problem będzie nadal występował prosimy o kontakt z infolinią 801 0801 80 (z telefonów komórkowych 58 742 65 00).
    Na dekoderze SD brakuje kolorów bądź ekran odbiornika jest jednolitego koloru.
    Jeśli obraz jest w jednolitym kolorze, bądź brakuje jakiegoś koloru, najprawdopodobniej kabel SCART (EURO) jest źle wpięty lub uszkodzony. Należy poprawić podłączenie kablem EURO, ewentualnie wymienić kabel EURO.
    Na kanale Canal+ Sport 2 leci planszówka Vectry, dlaczego?
    Kanał ten nie jest nadawany 24h na dobę przez 7 dni w tygodniu. W przypadku gdy nie ma na nim transmisji, wstawiana jest tam nasza planszówka. Proszę sprawdzić w programie TV terminy audycji (www.program.vectra.pl, www.cyfraplus.pl).
    Brak dźwięku na dekoderze HD (połączenie poprzez HDMI).
    Sprawdź ustawienia: MENU -> KONFIGURACJA -> USTAWIENIA -> USTAWIENIA OBRAZU Powinien być ustawiony parametr TRYB HDMI. Jeśli nie jest, należy zmienić wartość parametru na: HDMI. Dla wartości parametru DVI dźwięk nie jest przesyłany.
    Posiadam dekoder SD. Mam tylko dźwięk na kanałach HD.
    Dekoder SD nie odtwarza obrazu na kanałach HD. Aby oglądać kanały HD należy zamówić lub odebrać dekoder HD.
    Program nadawany jest w języku obcym, brak polskiego.
    Upewnij się, czy dany program jest nadawany w polskiej wersji językowej. Jeśli powinien być nadawany w polskiej wersji językowej, sprawdź ustawienia dekodera. Dla dekodera SD: przycisk OPT (w rejonie klawiszy 1-9). Dla dekodera HD: przycisk OPTIONS (pomiędzy VOL +/- a CH +/-). (Na niektórych kanałach reklamy są nadawane w obcym języku np. na Zone Romantica, National Geographic Channel. Zdarza się, że programy nadawane są w oryginalnej wersji językowej, np. japońskie kreskówki na AXN Sci-Fi). Jeżeli w opcjach dekodera wybrany jest język polski, a problem trwa dłużej niż 1h, należy go zgłosić do telefonicznego Biura Obsługi Klienta pod numer 801 0801 80 (z telefonu komórkowego 58 742 65 00).
    Dlaczego program SPICE bywa niedostępny w ciągu dnia?
    Program SPICE jest nadawany w określonych godzinach, zwykle od 23.00 do 6.00.
    Nie działa pilot dekodera SD.
    Należy nacisnąć przyciski SAT1+OK lub ewentualnie SAT2+OK. Jeżeli to nie rozwiąże problemu, proszę sprawdzić baterie i ewentualnie je wymienić.
    Obraz z dekodera SD Technisat jest czarno biały.
    Sprawdź ustawienia: MENU -> USTAWIENIA -> USTAWIENIA AUDIO/VIDEO Parametr TRYB TV SCART powinien mieć wartość RGB lub CVBS.
    Nie mogę regulować głośności odbieranej audycji pilotem do dekodera SD.
    O ile pilot funkcjonuje prawidłowo, sytuacja taka może być spowodowana podłączeniem odbiornika telewizyjnego do złącza dodatkowego EURO-SCART oznaczanego jako VCR (video cassette recording). W celu rozwiązania tego problemu należy odbiornik TV podłączyć do złącza głównego SCART oznaczonego jako TV.
    Na programach HD widoczne czarne pasy po bokach.
    Programy HD nie zawsze nadają pełnoekranowy obraz panoramiczny, wówczas dla zachowania poprawnych proporcji obrazu umieszczane są po bokach czarne pasy. Vectra nie ma wpływu na treść i format materiału nadawanego przez nadawców.
    Słaba jakość programu HD.
    Nie wszystkie materiały nadawane na kanałach HD są w standardzie HD. Często na kanałach HD nadawcy emitują materiały SD. W takiej sytuacji, zależnie od techniki jaką wykorzysta nadawca, może nastąpić wyraźne pogorszenie jakości lub zmniejszenie obrazu na ekranie.
    Na ekranie telewizora komunikat "zła karta/problem z kartą".
    Komunikat ten może pojawić się w następujących przypadkach: Karta warunkowego dostępu jest uszkodzona. • Karta warunkowego dostępu jest włożona niewłaściwą stroną (tj. złotym chipem do góry). • Karta warunkowego dostępu jest zabrudzona, należy ją bezpiecznie wyczyścić (np. przy użyciu miękkiego materiału).
    W jaki sposób przeprowadzić restart dekodera?
    Zalecana forma restartu dekodera: wyłącz zasilanie wyciągając kabel zasilający na ok. kilkanaście sekund (upewnij się, że wyświetlacz dekodera jest wygaszony) a następnie podłącz kabel zasilający i odczekaj (w skrajnym przypadku) do ok. 20 minut.
    Mam zamrożony obraz (tzw. stopklatka), czym to może być spowodowane?
    Przyczyną usterki może być zbyt bliska odległość od innych urządzeń (kino domowe, głośniki lub telefon bezprzewodowy). Należy wtedy wyłączyć powyższe i sprawdzić, czy usterka nadal występuje.
    Jaki jest kod PIN dekodera SD?
    Dla dekodera DIGIT MF4-K firmy Technisat domyślny czterocyfrowy kod PIN to: 0000.
    Jak podłączyć nagrywarkę DVD?
    Do dekodera HD: Nagrywarkę należy podłączyć do wejścia EURO dekodera HD. Należy pamiętać, iż wyjścia HDMI oraz EURO nie działają jednocześnie. Konieczne jest przełączanie trybu dekodera zależnie od tego, czy chcemy nagrywać na nagrywarce czy oglądać programy HD. Podczas korzystania z trybu wysokiej rozdzielczości (720 lub 1080i) złącze EURO jest wyłączane. By rozwiązać ten problem należy ustawić rozdzielczość dekodera (przycisk RES) w trybie CVBS. Do dekodera SD: Nagrywarkę podłączamy do środkowego wejścia SCART VCR w dekoderze. Można odbierać sygnał z DVD przez dekoder na TV poprzez naciśnięcie przycisku na pilocie od dekodera, oznaczonego jako EXT (znajduje się w prawym dolnym rogu pilota).
    Jak podłączyć video?
    Video podłączamy w identyczny sposób jak nagrywarkę, pamiętając, że w dekoderze HD należy ustawić jeden z trybów SD (CVBS, RGB, S-VIDEO).
    Jak podłączyć kino domowe?
    Najlepiej za pomocą kabla optycznego. Oba typy dekoderów posiadają wyjście optyczne. W menu dekoderów należy dodatkowo włączyć przesyłanie dźwięku w standardzie AC3. Dla dekodera SD: MENU -> USTAWIENIA -> USTAWIENIA AUDIO/VIDEO pozycja DOLBY DIGITAL (AC3) ustaw na: WŁĄCZONY Dla dekodera HD: MENU -> KONFIGURACJA -> USTAWIENIA -> OPCJE JĘZYKOWE pozycja DOLBY DIGITAL ustaw na: AC3
    Mam podłączone kino domowe, na dekoderze wybrany jest dźwięk AC3, a kino domowe pokazuje, że mam tylko sygnał stereo.
    Nie wszystkie programy nadawane są z dźwiękiem w standardzie 5.1., dlatego nie jest on dostępny przez cały czas. Dźwięk 5.1 jest dostępny tylko wtedy, gdy nadawca nadaje materiał z takim dźwiękiem.
    Czy istnieje możliwość podłączenia projektora do dekodera?
    Jest to możliwe, o ile projektor posiada jedno z wejść obsługujących standard wyjścia dekodera np. złącze SCART lub HDMI z obsługą protokołu HDCP.
    Czy pilotem od dekodera można sterować urządzeniami typu: nagrywarka, zestaw kina domowego, itp.?
    Niestety nie. Jednak praktycznie potrzebujemy tylko włączyć telewizor i wybrać na nim odpowiednie wejście, resztę potrzebnych funkcji zapewnia dekoder (zmiana programów, regulacja głośności, telegazeta itp.).
    Mam telewizor z wbudowanym tunerem cyfrowym. Czy mogę go wykorzystać do odbioru tv cyfrowej Vectry?
    Niestety nie jest to możliwe. Ze względu na różnorodność produkowanych odbiorników nie bylibyśmy w stanie zapewnić wsparcia technicznego usługi. Należy wykorzystać do odbioru jeden z naszych dekoderów.
  • Internet Mobilny

    Czy mogę korzystać z usługi na kilku komputerach?
    Tak, z usług można korzystać na dowolnym modemie lub telefonie GSM pod warunkiem, że nie ma na nim blokady SIM-Lock. W przypadku używania telefonu będzie ona działał wyłącznie jako modem do transmisji danych, nie będą działały rozmowy telefoniczne. W przypadku niektórych modemów lub telefonów konieczne będzie skonfigurowanie połączenia z Internetem. Połączenie musisz skonfigurować zgodnie z instrukcją posiadanego urządzenia. Poniżej dane potrzeba do samodzielnej konfiguracji połączenia: APN: Internet Numer dostępowy: *99# Nazwa użytkownika: brak Hasło: brak DNS: dynamiczny Dane te dołączone są również do karty SIM.
    Na jakich komputerach działa usługa?
    Usługa wraz z modemem od VECTRY działa na komputerach spełniających następujące wymagania: Port USB, System operacyjny: - MS Win XP z SP2, - MS Win 2000, - MS Win Vista, - MS Win 7, - MAC OS 10.4, - MAC OS 10.5, - MAC OS 10.6 z najnowszymi dodatkami. Minimum 100 MB wolnego miejsca na dysku, Minimum 128 MB pamięci RAM, Rozdzielczość monitora 800x600 pikseli lub wyższa.
    Mam komputer z innym systemem niż MS Win i MAC OS, czy mogę korzystać z usługi?
    Oprogramowanie modemu nie wspiera innych systemów niż MS Win i MAC OS. Aby korzystać z usługi na innych systemach musisz posiadać modem który będzie działał pod twoim systemem i samodzielnie go skonfigurować do pracy z twoim systemem.
    Czy mogę korzystać z usługi na innym modemie lub w telefonie GSM?
    Tak, z usług można korzystać na dowolnym modemie lub telefonie GSM pod warunkiem, że nie ma na nim blokady SIM-Lock. W przypadku używania telefonu będzie ona działał wyłącznie jako modem do transmisji danych, nie będą działały rozmowy telefoniczne.
    Czy potrzebuję login lub hasło aby korzystać z usługi?
    Nie, jeśli korzystasz z modemu od VECTRY. Wszystkie niezbędnie ustawienia są w pamięci modemu. Jeśli korzystasz z własnego modemu lub telefonu GSM jako modemu, może okazać się konieczna samodzielna konfiguracja połączenia: APN: Internet Numer dostępowy: *99# Nazwa użytkownika: brak Hasło: brak DNS: dynamiczny Dane te dołączone są również do karty SIM.
    Czy modem ma SIM-Lock? Czy mogę za pomocą modemu korzystać z usług innego operatora?
    Modem od VECTRY ma SIM-Lock. Nie będą na nim działały usługi innych operatorów. Zdejmowanie SIM-Lock jest zabronione. Jakakolwiek ingerencja w wewnętrzne oprogramowanie modemu skutkuje karami regulaminowymi.
    Usługa VECTRY nie działa na moim modemie lub telefonie. Co mam zrobić?
    Upewnij się czy poprawnie zainstalowałeś i skonfigurowałeś sterowniki i oprogramowanie od posiadanego modem lub telefonu GSM. Sprawdź w instrukcji od modemu lub telefonu oraz instrukcji do oprogramowania. W razie konieczności skontaktuj się z Działem Wsparcia dystrybutora lub producenta modemu, telefonu lub oprogramowania. Upewnij się czy poprawnie skonfigurowałeś polaczenie, czy poprawnie wprowadziłeś poniższe dane: APN: Internet Numer dostępowy: *99# Nazwa użytkownika: brak Hasło: brak DNS: dynamiczny Sprawdź wielkość liter oraz znaki specjalne (np.: "#" na końcu nr dostępowego).
    Sieć 4G. Co to oznacza dla Klientów?
    Wprowadzenie sieci 4G oznacza większe możliwości połączeń internetowych dla Klientów korzystających z ofert Mobilnego Internetu. Dzięki zwiększonemu zasięgowi sieci, dostęp do sieci szerokopasmowej możliwy będzie nawet dla 80% populacji na 60% terytorium kraju. Sieć 4G realizowana jest w technologii HSPA+. Szczegółowa mapa zasięgu dostępnego w chwili obecnej znajduje się na stronie http://www.vectra.pl/internet_mobilny/zasieg/
    Jakie prędkości może osiągnąć nowa sieć 4G?
    Technologia HSPA+ oferuje teoretyczną prędkość nawet do 21 Mbit/s. To jednak teoria, a w praktyce możliwe do osiągnięcia są prędkości rzędu kilku megabitów na sekundę.
    Jak mogę skorzystać z nowej sieci?
    Korzystanie z sieci 4G nie jest uzależnione od posiadanej oferty, a jedynie od tego, czy Klient posiada urządzenie obsługujące technologie UMTS 900 i 2100 MHz oraz HSPA+. Takie oznaczenie znajduje się na opakowaniu urządzenia lub w opisie produktu Vectra oferuje obecnie urządzenie typu ‘4G ready’. Modem GSM e1750 i modem e173u-2. Modem e173u-2 obsługuje zarówno częstotliwości 900 i 2100 MHz. Modem e1750 częstotliwość 2100 MHz.
    Co to znaczy "4G ready"?
    "4G ready" opisuje urządzenia, które w znaczący sposób poprawiły prędkość przesyłanych danych w stosunku do sieci 3G, ale nie obsługują jeszcze technologii HSPA+. Są to wszystkie urządzenia, które korzystają z HSDPA i/lub HSUPA.
    Jak mogę sprawdzić swój limit?
    Limit transferu można sprawdzić w następujący sposób: telefonując do Centrum Obsługi Klienta: 801 0 801 80 lub 58 742 65 00, osobiście w Biurze Obsługi Klienta. Operator będzie wysyłał SMS'y o stopniowym wyczerpywaniu limitu: gdy zostanie 100 MB, gdy zostanie 30 MB, gdy zostanie 3 MB.